Pulmologija

Poliklinika Dr. Nikolić svojim pacijentima već više od 20 godina pruža podršku u očuvanju zdravlja pluća i poboljšanju kvaliteta života. Naši iskusni stručnjaci pulmolozi sa bogatim iskustvom svakodnevno se trude da pacijentima pomognu sa preciznom dijagnozom i primenom savremenih metoda lečenja bolesti pluća.

Izloženost duvanskom dimu, alergije, mnogobrojne bakterije i zagađenost vazduha decenijama unazad važe za glavne izazivače bolesti pluća.

BOLESTI PLUĆA

• Astma

• Hronični bronhitis

• Hipertenzivni pneumonitis

• Bronhiektazije

• Opstrukcija disajnih puteva

• Cistična fibroza

• Intersticijske bolesti pluća

PREGLED PULMOLOGA

Pregled počinje anamnezom, odnosno razgovorom pulmologa i pacijenata tokom koga se razgovara o istoriji bolesti, prethodnim operacijama i lečenjima, ukoliko ih je bilo. Tokom razgovora najčešće se otkrivaju različiti simptoma koji se javljaju kod pulmoloških pacijenata, a to su kašalj, otežano disanje, bolovi u grudima, iskašljavanje krvi itd. Veoma bitna stvar je utvrditi faktore rizika kao što su konzumiranje cigareta i izloženost duvanskom dimu kao i izloženost toksičnim inhalacionim agensima i alergenima životne sredine.

pregled disajnih puteva i pluca

Nakon razogvora sledi fizički pregled koji se sastoji iz sledećih faza: Inspekcija, Palpacija, Perkusija i Auskultacija. Evo šta predstavlja svaka od njih.

Inspekcijom se utvrđuju brzina i kvalitet disanja, kao i dubina i simetričnost ekspanzije grudnog koša. Palpacijom odnosno opipavanjem tačaka na telu se ispituje simetričnost ekspanzije pluća i obično potvrđuje nalaz dobijen inspekcijom grudnog koša. Perkusija je zapravo dijagnostička metoda tokom koje se laganim udaranjem po površini tela pacijenta,  osluškuju zvukovi koji otkrivaju relativnu rezonantnost ili potmulost tkiva ispod zida grudnog koša. Auskultacijom ili osluškivanjem se utvrđuje kvalitet i intezitet disajnih šumova.

Celokupni pregled traje 20 do 30 minuta i potpuno je bezbolan.

SPIROMETRIJA

Spirometrija je jednostavan, brz i bezbolan test kojim se meri zapremina (volumen) vazduha koju pacijent može da izduva iz pluća.

Ispitivanje disajne funkcije

Ispitivanje se obavlja tako što pacijent diše u cev koja je povezana na spirometar. Veoma je važno pratiti uputustva lekara i medicinskog osoblja, kako bi se dobili tačni rezultati tokom testiranja. Ispitivanje je potpuno bezbolno, obavlja se u sedećem položaju i tako što je na cev spirometra postavljen usnik kroz koji se iz pluća izbacuje vazduh. Iz higijenskih razloga, usnik se menja za svakog pacijenta prilikom novog testiranja. Uz instrukcije i menitoring medicinskog osobolja, tokom testa, pacijent počinje sa laganim disanjem u cev, pojačavajući intenzitet sve dok u jednom momentu ne dostigne krajnji maksimum izdisaja.

Zašto je važna spirometrija?

• Otkrivanja i dokazivanja astme,  opstrukcije pluća (HOBP), hroničnog bronhitisa, plućnog emfizema, plućne fibroze itd.
  • Praćenje efekata i uspešnosti terapije kod bolesnika koji boluju od pulmoloških bolesti.

Nakon završetka testa naš pulmolog će se postarati za tumačenje rezultata spirometrije kao i za analizu nalaza i dobijenih vrednosti spirometrije.

Blog post: Saveti pulmologa za očuvanje zdravlja u sezoni gripa i prehlade – Saznajte više o tome kako da se zaštite uz pomoć saveta našeg cenjenog pulmologa Spec. dr med. Marije Marinković.

ALERGOLOGIJA

Alergije predstavljaju preosetljive reakcije imunološkog sistema na uobičajene supstance sa kojima se ljudi svakodnevno susreću.

Alergije su kao što im i samo ime kaže izazvane alergenima kao što su: polen, prašina, grinje, kućni ljubimci, hrana, lekovi i drugi materijali.

Dijagnostika i lečenje alergija

Dijagnostikovanje alergija sastoji se iz razgovora s lekarom, fizičkog pregleda i specifičnih dijagnostičkih testova kako bi se identifikovali alergeni i odredila vrsta alergijske reakcije.

Lečenje alergija uključuje potpuno izbegavanje alergena kad je to moguće, upotrebu antihistaminika (lekovi koji se koriste za suzbijanje dejstva histamina) i drugih lekova za ublažavanje simptoma, kao i imunoterapiju (alergensku vakcinaciju) koja pomaže osobi da stekne imunitet na određene alergene.

Simptomi koji se javljaju kod alergija:

• kijavica
  • curenje iz nosa
  • suzenje očiju
  • osip
  • osećaj svraba i grebanja u predelu grla, nosa i očiju
  • nadražajni kašalj
  • promene po tipu koprivnjače
  • otežano disanje, sviranje u grudima
  • proliv (dijareja)

CENE PULMOLOŠKIH USLUGA

Pregled pulmologa cena